YN-bedriftene inntar sosiale medier

Kysthotellet Rørvik og Rørvik Fiskemat ble i går hedret av Vikna Næringsforening for sin markedskommunikasjon og omdømmebygging, blant annet gjennom sosiale medier.



Om lag 35 entusiastiske personer deltok på næringsforeningas temamøte om sosiale medier i Rørvik mandag kveld. Styreleder Bjørn Ola Holm startet kvelden med å hedre to som har markert seg positivt i det siste, og som løfter frem regionen positivt gjennom omdømmebygging både for egen bedrift og regionen.

Anne Grethe Eriksen fra Kysthotellet Rørvik og Øivind Pettersen fra Rørvik Fiskemat fikk overrakt blomster. Sistnevnte sikret seg fredag hele to gull og to sølv under NM i sjømatproduksjon. Både fiskematprodusenten og hotellet er i god gang med å prøve ut sosiale medier som markedsføringsarena. ViknaNæringsforening_1609131_sosmedier

– Rørvik Fisk med sin strategiske tilnærming til markedsføring og profilering har bevist at de har både gjennomføringsvilje og -evne til å nå sine utviklingsmål. De har stort potensial og også gode muligheter for å lykkes med nye markedsføringskanaler. Fra NYNs side vil fortsattg bistå bedriften direkte og indirekte i den gode prosessen de er inne i, sier prosjektkoordinator Ragnar Sæternes i NYN, som framholder fiskematprodusenten og Kysthotellet som gode eksempler på markedskommunikasjon som det øvrige næringslivet i Ytre Namdal både kan lære og dra nytte av.